Loman loppu

Loman loppu




Voiko loma olla liian kiva? 
Kuulkaa kyllä voi todellakin. 
Ja nyt se on ohi. 

Ketuttaa niin suuresti. 
Olisin mielelläni jatkanut lomailua vielä. 
Mutta koska lomaoikeuteni on rajallinen ja työkavereidenkin on ilmeisesti joskus lomailtava niin näin se nyt on. 

Niimpä olen tänään, 
lomani viimeisenä päivänä, 
ollut pahalla päällä. 
Olen kyllä yrittänyt piristyä. 
Mutta heikoin tuloksin. 

Yksi mieheni ja minun lempipuuhista on toisten talojen kyttääminen. 
Kiertelemme jalkaisin kivoilla omakotitaloalueilla ja arvostelemme muiden asumuksia. 
Joskus ihastelemme, ehkä jopa kadehdimme. 
Mutta aika usein myös kauhistelemme ja kerromme kilvan mitä muutostöitä kussakin kiinteistössä tulisi suorittaa.
Mielenkiintoisen tilanteesta tekee se, 
että aina silloin tällöin joku talon omistaja sattuu kyykkimään lähistöllä ja saa kuin varkain ilmaiset vinkkimme tietoonsa.

Koska lähipitäjät on koluttu kauttaaltaan jo vuosia sitten, 
ulotamme kyttäysreissumme nykyään hieman kauemmas, 
yli kävelyetäisyyden.
Hurautamme autolla pidemmälle ja jalkaudumme vasta sitten. 
Tänään teimmekin ihan uusia aluevaltauksia.
Sen jos jonkun luulisi piristävän minua, 
oman elämäni Ulla Taalasmaata. 
Mutta ei. 
Kotiin päästyämme olin taas sama myrtynyt ex-lomailija kuin aamullakin. 

Minullahan oli suuret suunnitelmat lomalleni. 
Noin niinkuin ulkonäköäni koskien.
Tästä asiasta voit lukea tarkemmin täältä
Mutta lyhyesti:
Tavoite 1: rusketu aivan ihanan väriseksi
Tavoite 2: hanki upeat kiharat
Tavoite 3: hanki/saa bikinifitnesvartalo (tätä en listannut aiemmin erikseen, koska on ikuisuustavoite ja täysin itsestäänselvä ilman erimainintaa) 

Mutta tänään kun olen summannut tuloksia, olen todennut, että ei mennyt ihan maaliin. 

Rusketus oli aiemmin kohtalainen, 
mutta nyt jo haalistumaan päin. 
Kiharat taas. 
Voi hyvä ihme sentään. 
Lähinnä olen tuonut mieleeni italialaisen gigolon Shakiran sijaan. 
Panostin kolme viikkoa tähän Curly Girl -metodiin ihan täysillä. 
Käytin myös hyvän siivun lomarahoista kaikenmaailman purkkeihin ja puteleihin, fööneistä ja niiden lisäosista puhumattakaan.
Ja todellakaan en viitsi edes laskea kuinka monta tuntia olen kosteuttanut ja puristellut kuontaloani. 

Ja koska nyt näyttää siltä, 
että lomalta ei todellakaan palaa upea ja säihkyvä uusi minä, 
niin suihkun jälkeen tempaisin päähäni turbaanin mielenosoituksellisesti froteepyyhkeestä. 
Ja noudattamassani metodissa se on ehdottomasti kiellettyä. 
Vanhaan t-paitaan tulisi kuivata, 
ettei kuivu liian nopeasti. 

Ja koska loma ei suonut sitä fitnesvartaloakaan niin haettiin sitten iltapalaksi hamppareita ja irtokarkkeja. 

Ensi vuonna yritän viettää paljon huonomman loman jottei sitten töihinpaluu tunnu niin vaikealta. 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kutsukaa minua tuholaistorjujaksi

Uusi vuosi, vanhat kujeet

Leikkimökki